5 Kasım 2016

Otomotiv Eğitimleri

otoegitim

 

 

 

 

 

 

 

Üretim ve satış adetleri ile ülke ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotiv; oem, üretim, satış ve ihracat alanlarında son yıllarda önemli ilerlemeler kaydetti. Ülkenin gelişmesi ve kişi başına düşen araç sayısı dikkate alındığında önümüzdeki dönemde de hala önemli bir potansiyele sahip olduğu görülmektedir.

Buna paralel olarak sektör için lise ve üniversite düzeyinde eğitim bölümleri olmasına rağmen kalifiye personel açığı hala devam etmektedir. Meslek liselerinin 4 yıla çıkarılması ve eski motor alanının 5 farklı dala sahip motorlu araçlar teknolojisi alanına dönüşmesi ile üretim ve satış sonrası teknik personel ihtiyacının, nihayet sonunda üniversite düzeyinde otomotiv mühendisliği bölümleri ile de üretime ve arge bölümleri ihtiyacının önemli bir bölümü karşılanmaktadır.

Ancak özellikle satış ve satış sonrasındaki görevlerin çoğunluğunun eğitim kurumlarında henüz akademik bir eğitim alanı olmadığından sektör bu ihtiyaçlarını kendi eğitim faaliyetleri ile gidermektedirler.

Uzun vadede otomotiv satış-pazarlama şirketlerinin başarısının ön şartı hizmet kalitesini en üst düzeyde tutarak müşteri memnuniyeti ve bağlılığını sağlamalarıdır. Hizmet kalitesini sağlamada ise en önemli faktör alanında uzman yetişmiş kalifiye personeldir.

dinamİK olarak bizim de amacımız bu hedef doğrultusunda iş ortaklarımız ile personel gelişimleri ve süreç iyileştirmeleri alanlarında işbirliği yaparak bugün ve gelecek için hizmet kalitelerini arttırmalarıdır. Gelişim potansiyeline sahip tüm satış ve satış sonrası personeline dokunarak; doğru eğitimi doğru zamanda ve doğru yerde; kaliteli, ekonomik, esnek ve sorumluluk bilinci ile sunmayı hedeflemekteyiz.

Otomotiv Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Belirlenecek eğitimler çalışanların performans sonuçları ve gelişim planları ile bağlantılı olmalı ve kazanılması gereken yeteneklerle bağlantılı olmalıdır. Eğitimlerin tasarımında çalıştığımız iş otaklarımız ile mülakat, gözlem, bayi ziyareti, ön etüt çalışması ile beklenti ve ihtiyaçları doğru tespit ederek eğitimler tasarlıyoruz.

Eğitimlerimiz;

·   Katalog eğitimleri

·   Üretici/ana firma eğitimlerinin alınması/yerelleştirilmesi

·   Firma ihtiyaçları doğrultusunda tasarım

şeklinde oluşturulmakta ve hayata geçirilmektedir. Eğitimlerin uygulanmasının ardından izleme, ölçme ve değerlendirme, raporlama hizmetleri sunmayı, onlara rehberlik etmeyi ve tüm bu çalışmaların ardından eğitimlerin sonuçlarını net olarak görebilmeyi hedefliyoruz.

Eğitim Yöntemleri

Eğitimler yaşayarak öğrenme perspektifi doğrultusunda sınıf içi eğitimlerinin yanında eğitim programlarının hayata geçirilmesi ve etkin bir şekilde uygulanması amacıyla eğitimlerde Rol Oyunları, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Oyun, Yarışma, Örnek Olay ve Çözümlemeleri, Katılımcı Tecrübeleri ve Yaşanmışlıklar, Soru-Cevap, Test ve Tartışma yöntemleri ile katılımcıların aktif katılımlarıyla gerçekleştirilmektedir.

Beceri Geliştirme çalışmaları, video izleme ve örnek olaylar üzerinden yapılan çalışmalar ile interaktif bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Temel bilgilerin aktarılmasında anlatım ve sunum ile beraber eğitim, flipchart ile anlatım, fotoğraf-video-karikatür-piktogram gibi görseller ve anekdot-hikaye gibi içeriklerle desteklenmektedir.

Destekleyici İçerikler

Mevcut eğitim içeriklerine ilave olarak katılımcılara farklı birimler tarafından ihtiyaç olan aşağıda belirtilen bilgi ve süreç işleyişlerinin aktarılmasında fayda vardır.

·   Marka, Şirket, Grup Tanıtımı, Tarihçe

·   Garanti ve Prosedürleri

·   Yedek Parça ve Aksesuar, Lojistik

·   Hukuk ve Tüketici Kanunu

·   Müşteri İlişkileri, CRM

·   SSH ve Süreçler

·   Servis Pazarlama

·   Teknik Birim / Teknik Destek Süreçleri

·   IT Eğitimleri, Bayi Yönetim Sistemleri, Üretici sistemleri